6 výhod outsourcování logistiky do 3PL fulfillment centra

Začátky mnoha podnikatelů spojuje touha přinést či zprostředkovat své výrobky zákazníkům. To se daří o to lépe, pokud je produkt užitečný a umí jej podnikatel za každou cenu prodat.

S postupem času mu však rostou objednávky, přeplňují se sklady, zvyšuje se potřeba prodeje do jiných států a hledání dopravních řešení a místo zlepšování své nabídky tráví zbytečně mnoho času ve skladu. S logistikou nestíhá, k čemuž musí pořídit nové prostory, zaměstnance, technologii, čímž se zpomaluje i tempo růstu jeho podnikání.

Zejména v prostředí e-commerce se však najdou zajímavé možnosti, jak tento problém vyřešit. Stále populárnějším krokem je aktuálně zbavit se této nadbytečné zodpovědnosti a outsourcovat logistiku do 3PL (third-party logistics) fulfillmentových center.

Třetí strana se tak postará například o skladování, objednávky, balení a mezinárodní doručování, zpracování dobírek a management vratek.

Mimo zabezpečení bezproblémové logistiky dokonce mohou přinést i několik dalších výhod pro e-commerce podnikání. Připravili jsme proto přehled těch nejdůležitějších výhod, které podle nás dokážou posunout váš e-shop o krok před konkurenci.

1. Zkušenosti a profesionalita přidávají na síle

Obavy z neznámého jsou přirozené. To platí i pro outsourcování logistiky a spolehnutí se na třetí stranu.

Pro menší a střední firmy však výběr zkušeného a silného fulfillmentového partnera je jen krokem mezi ty nejsilnější hráče na trhu. S vhodným partnerem se totiž dokážete svést na vlně jejich dominantního postavení na trhu.

Dlouholeté zkušenosti a zažité procesy pomáhají plynule přejít na nový systém. Zatímco do budoucna vám přinášejí možnosti, které mají i ty největší e-shopy.

To vám dodá sílu velkých hráčů na trhu a vylepší postavení mezi konkurencí. Navyšovat tak budete moci nejen počty vašich zákazníků, ale např. i rozsah působení vašeho podnikání.

2. Starosti stranou a podnikání vpřed

Nikdo není dokonalý a každá firma má své silné a slabé stránky. Mezi dominanty e-shopu se může jednat například o silný produkt, zajímavý marketing nebo dobrý zákaznický servis.

Ve všem však vynikat nejde, a to už vůbec ne, nemá-li firma dostatečné kapacity, ať už v podobě skladů nebo zaměstnanců. Navíc většina e-commerce prodejců se nerozhodne podnikat jen kvůli tomu, neboť je baví balení a doručování balíků.

Slabším stránkám, jako je například logistika, tak musí podnikatel věnovat více času, než by měl. Výhodou outsourcování je proto téměř úplné vypuštění těchto starostí.

Dobrý fulfillmentový partner totiž vyniká v kompletní a bezproblémové logistice, proto zboží bezpečně uschová, připraví a doručí zákazníkovi do 24 až 48 hodin. Prodejce se tak může věnovat aktivitám, ve kterých jeho byznys vyniká a tím opět nastavit svůj e-shop k růstu.

3. Rychlost a peaky

Dobrá zákaznická zkušenost je snad ten nejdůležitější faktor, který přesvědčí nakupujícího vrátit se k e-shopu iv budoucnosti. Mezi rozhodující atributy nákupu přitom patří rychlost doručení.

Až 87 procent internetových zákazníků tvrdí, že doba doručení ovlivňuje jejich rozhodnutí o opětovném nákupu u prodejce. Aktuální trend je dokonce nastaven na doručení zásilky do 24 až 48 hodin od zadání objednávky.

Během sezóny jsou přitom dny, které jsou na objednávky náročnější než jiné. Mezi takové patří například pondělky, které zpracovávají objednávky z víkendu, různé akce prodejců či populární vánoční sezóna.

Výhodou kvalitních 3PL služeb je nastavení procesů tak, aby tyto peaky nepředstavovaly žádný problém. Pro rychlé doručení mají technologie, vlastní dopravní linky do více zemí či výhodné dohody s kurýrními společnostmi při doručování na poslední míli, jejichž prostřednictvím snižuje práci s objednávkou na minimum.

4. Technologie s dobou

K efektivnímu zabezpečení logistiky napomáhá automatizace a informatizace procesů. Pro e-commerce prodejce je zabezpečení těch nejmodernějších technologií vysoce nákladné a mnohdy i nemožné.

Výhodou outsourcování logistiky do fulfillmentového centra je právě přístup k technologiím, které snižují náklady a zároveň zefektivňují procesy. Navíc, kvalitní partner má vytvořený vlastní informační systém, který outsourcing výrazně zjednodušuje.

Například, klient si umí díky informačnímu systému prohlédnout, jaké má stavy zboží na skladě, jaká je jejich spotřeba, má přehled nad objednávkami a umí sledovat i samotné zásilky. E-shop, tak využitím 3PL fulfillmetu může jen těžit z technologické připravenosti partnera, která jim dává výraznou výhodu vůči konkurenci.

5. Za méně peněz, více muziky

Nájem na skladové prostory, mzda zaměstnanců, náklady na balicí prostředky. To je jen několik základních položek, se kterými se musí vypořádat firma, pokud chce doručovat zásilky po svém.

Navíc, pokud se k tomu přidá doprava, tak může logistika výrazně poznačit příjmy společnosti. Vyhnout se některým z těchto nákladů napomáhá outsourcování logistiky třetím stranám.

Z pohledu dopravy mají některá fulfillmentová centra vlastní dopravní linky, která denně vyrážejí do více zemí. Pokud i doručování probíhá do zemí mimo jejich dopravní linek, tak na základě větších vybavených objemů objednávek mají výhodnější ceny s více kurýrními společnostmi.

Rovněž mají i velké sklady, zaběhlé zaměstnance a procesy nastavené tak, aby snížily náklady například při celkové práci s balíkem. Pro menší či střední e-shop tak může služba fulfillmentu znamenat nejen méně starostí, ale také menší náklady.

6. Větší dosah, více klientů

Expanze e-shopů na mezinárodní trhy patří mezi jeden z nejaktuálnějších trendů v oblasti e-commerce. Ať už hledáte možnosti expandování nebo máte v plánu prodávat do zahraničí v budoucnosti, právě přenesení logistika na 3PL fulfillmentovou společnost může být řešením.

Takové společnosti mají totiž know-how o tom, jaká jsou pravidla doručování v zahraničí, což vám ušetří hodiny, až dny studování zahraničních webů. Navíc už mají rozjetou mezinárodní síť, takže expanze do jakékoli země by se správným partnerem neměla být žádný problém.

Pokud má fulfillmentová společnost dokonce vlastní dopravní linky, o to menší čekací doba dodání čeká na vaše zahraniční zákazníky. Z pohledu mezinárodnosti podnikání proto outsourcování logistiky přináší řadu výhod v porovnání se samostatným zajišťováním logistiky.

Lehčí byznys s Fulfillment by FHB Group

Cílem našich služeb je v první řadě usnadnit vám vaše podnikání. Zakládáme si na komplexních službách, které se dokážou přizpůsobit potřebám našich klientů.

Na fulfillmentovém trhu působíme přes 15 let, během kterých jsme se stali největším fulfillmentovým centrem ve střední Evropě. Naše dlouholeté zkušenosti se odrážejí v kvalitě služeb, které nabízíme.

Outsourcováním vaší logistiky u nás ušetříte spoustu času, zejména díky našemu vlastnímu informačnímu systému, který je propojen přes API. Kdykoli si umíte zkontrolovat, kolik máte zboží na skladě, jak se řeší vaše objednávky a mnoho dalších jiných věcí.

Celý náš fulfillmentový proces tak doprovází nejen špičkové informační systémy, ale také mnoho investic do těch nejmodernějších technologií a pravidelné rozšiřování kapacit skladů. Na sezónní peaky jsme neustále připraveni, kde díky naší vysokorychlostní strojní balicí lince umíme během hodiny zabalit tisíce objednávek.

Balíky doručujeme do 24 až 48 hodin od objednávky, k čemuž nám napomáhají naše denní dopravní linky, které jezdí po Evropě. Finální doručování na poslední míli probíhá prostřednictvím spolupráce se širokým portfoliem kurýrních společností, díky čemuž umíme zajistit rychlé dodání i do téměř všech zemí světa.

Naše zkušenosti v zahraničí a sklady v srdci Evropy vám tak přinášejí možnost bezproblémově expandovat váš e-shop do více zemí. Ročně vyřídíme miliony balíků, což jen ověřuje náš zažitý systém procesů, který vám nejen ušetří spoustu času, ale i peněz.

Komentáře k tomu článku nejsou povoleny.