Máme rádi výzvy. A vyřešení expedice customizovaného zboží přesně takovou výzvou bylo.

Představte si firemní trička. Má pěkně vyšité logo, je ve firemních barvách a je vyrobeno na míru. Logo, barvy, počty požadovaných kusů má každá firma jiné. Teď si představte, že se jedná o trička, mikiny, pracovní kalhoty, pracovní vesty, montérky, kšiltovky, reflexní vesty v X různých velikostech, mužských a ženských verzích a najednou je z toho přes 25 000 potenciálních SKU, unikátních položek, které náš zákazník prodává.

Veškeré zboží prodává jako standardní, bez loga nebo customizované, brandované oblečení pro konkrétní firmu. Podařilo se nám naladit celou logistiku trvalo přes 18 měsíců. Dnes máme 4 toky zboží směrem na sklad a rovněž 4 způsoby balení na výstupu. Pojďme se na to podívat podrobněji:

  1. Firma si objedná například 100 ks montérek bez loga, jedná se o větší B2B objednávku ve více krabicích, kterou vyskladníme přímo ze skladových zásob a doručíme kurýrem. Toto je nejjednodušší případ pro logistiku.
  2. Zákazník si objedná 25 ks kšiltovek s vyšitým logem. Takové objednávky přes den sbíráme, následně na cut off time vyexpedujeme sklizený počet kšiltovek do krejčovské dílny, kde je vozíme našim kurýrem ještě ten den připravené v kapsách přesně podle počtu a označené čárovým kódem interní zakázky. Jelikož tyto kšiltovky jsou unikátní, s logem firmy, v systému pro ně vytvoříme unikátní skladovou položku a čekáme na její vyrobení.
    Krejčovská dílna kšiltovky zpracuje a za několik dní je náš kurýr sveze do skladu. Na příjmu zboží jsou naskladněny pod unikátním kódem a tím pádem se také finální objednávka zákazníkovi, firmě ABC stává vybavitelnou a pokračuje na expedici.
  3. Třetí variantou je kombinace 1. a 2. - objednávka je jak na unikátní zboží, tak na standardní konfekci. Systém správně čeká na vyhotovení kompletní objednávky a doručení jednou přepravou na finální adresu.
  4. Naše oblíbená volba a zároveň nejsložitější. Zákazník si objedná potištěná trička, vyšité kšiltovky, které jsou ale od různých dodavatelů a jsou zpracovány v krejčovské dílně a v tiskárně, tedy na dvou fyzicky oddělených místech. A zboží samotné je od různých dodavatelů a nemusí být skladem, může se objednávat na míru pro danou objednávku. Tím pádem celý tok má X součástí a expedice čeká až na zfinalizování celé objednávky.

Jak vidíte, e-commerce, to není jen jednoduchá expedice ze skladových zásob. Tento e-shop zvládl prodávat výrobky na míru na Slovensku, v Maďarsku, v Polsku a Čechách, a to díky Fulfillment by FHB bez potřeby vlastního skladu. Zaměstnanci e-shopu fungují v krásných kancelářích ve středu města a přitom ročně prodají vysoké desítky kamionů oblečení.