Hračky jsou na internetu velmi populárním zbožím. Je jich opravdu mnoho různých druhů, od malých modelářských figurek až po odrážedla, kola nebo dětské kuchyňky.

E-shop, založený v roce 2015, je u nás na skladě prakticky od začátku jeho působení. Přišel ve stavu 100 objednávek měsíčně, před spuštěním marketingu a rozvojem sortimentu. Od jednoho dodavatele se dnes propracoval ke 20+ značkám, od 6 dodavatelů z EU, Asie a USA. Co je důležité, v roce 2019 začal s expanzí do EU, vybudoval lokální e-shopy v 6 jazycích a do dalších 4 států pravidelně prodává ze své německé a anglické verze.

Sortiment dnes obsahuje přes 15 000 různých SKU, položek, které prodává. Z toho je skladem přes 10 tisíc různých zboží, v celkovém počtu přes 150 000 kusů. Tok zboží je optimalizován, tedy týdně se naskladňuje nové zboží a populární položky od každého dodavatele. Samozřejmě pomáháme is lokalizací, tedy na vstupu, při inboundu etiketujeme zboží a přikládáme přeložené návody k použití hraček.

Co je pro našeho zákazníka, tedy e-shop klíčové, je sezónnost. Hračky mají pochopitelně obrovský peak o Vánocích – jsou to prostě dárky. Pro ilustraci, jak velká je toto pro logistiku výzva, jen pár čísel. Celoročně funguje e-shop přibližně na 700-1000 objednávkách denně, při přibližné potřebě 350 paletových míst zboží. Od října, kdy přichází vánoční zboží, zásoby na sklad do přibližně poloviny prosince, je najednou skladová potřeba až 3násobná.

Zákazníkovi poskytujeme místo pro 1000 palet zboží, což je přibližně 30 kamionů najednou. Stejný výkyv směrem nahoru přichází také v objednávkách. Úspěšný start sezóny a Black Friday, znamená za 3 dny až 15 000 objednávek, tedy 5násobek běžných čísel. Potom souvisle do cca 20.12. expedujeme přes 3000 objednávek denně s tím, že objednávky jsou větší iv počtu kusů zboží, takže reálně jde o 4násobný nárůst vůči průměru roku.

Toto vše zvládáme díky naší automatizaci a přípravě na sezónu, celoročně máme kapacitu pro „letní“ a „zimní“ e-shopy, jak je voláme. V létě vyroste letní turistické oblečení, plavky, brýle, zahradní a sportovní vybavení a následně v zimě této kapacity využijí hračky, knihy, parfémy, kosmetika.