V e-commerce světě může přijít úspěch z nečekané strany. Přesně to se stalo našemu zákazníkovi, původem české firmě, která k nám přestěhovala celý svůj sklad v roce 2017.
Jejich sklad v Praze, který využívali od roku 2014, přestal vyhovovat z pohledu lokace. Důvod byl jednoduchý - firma chytře využila masivní rozvoj e-commerce, který nastal v Rumunsku, Bulharsku prakticky z nulových úrovní. E-shop prodává široký sortiment doplňků do domácnosti – takzvaný home decor segment. Představte si polštáře, svíčky, vázy, příbory, povlečení a podobně, tedy zboží, kde je opravdu mnoho designových možností.
V roce 2014 firma prodávala asi 100 objednávek denně jen v rámci České republiky. V roce 2016 se tento poměr zásadně změnil, CZ prodej sice narostl na 250 objednávek denně, ale Rumunsko s Bulharskem dělali stejná čísla - a to rok od roku. Proto po Vánoční sezóně 2016 padlo rozhodnutí přestěhovat skladu k nám, do Fulfillment by FHB Group – skladu Svätý Jur. I když byste si řekli, proč jde CZ firma se skladem na Slovensku, navíc z velké a rozvinuté Prahy?
Matematika a geografie je neúprosná. FHB provozuje denní line haul linky do všech EU balkánských zemí – Slovinska, Chorvatska, Rumunska, Bulharska. Tím pádem šetříme cca 340 km vzdálenosti vůči Praze, což je v e-commerce logistice rozdíl jednoho pracovního dne při kurýrním doručení zákazníkovi. A samozřejmě i nákladů, při ušetřených kilometrech.
Naopak CZ trh je stále blízko - metropole Moravy Brno je po dálnici D2 jen 130 km.
Proto náš zákazník, při jeho dnešních objemech cca 350 balících denně do CZ a cca 1200 denně na Balkán šetří velké peníze a pro 1200 konkrétních zákazníků zlepšuje jejich uživatelský zážitek z nakupování.
Už jen třešničkou na dortu je naše denní linka ze Slovinského přístavu Koper, z místa, kde zákazníkovi přichází zboží od tureckých a asijských dodavatelů. Takto šetří ročně až 50 000 € na dopravních nákladech již přímo na vstupu zboží, vůči dovozu až do Prahy. A to se vyplatí.