Nejvytíženější části sezóny jsou charakteristické vyšším objemem objednávek, než je tomu během běžných dnů. Nejpopulárnějším peakem v prostředí e-commerce jsou nákupy pod vánoční stromeček.

Intenzivnější nákupy však probíhají i mimo tuto část sezóny a vázat se mohou například k určitému dni v týdnu, svátku či speciální akci u prodejce. Ve společnosti Fulfillment by FHB Group se nejčastěji setkáváme s těmito peaky sezóny:

1. Pondělní nápor

Když jsou lidé doma, tak nakupují. V úvodu týdne tak logistika musí dohánět vytvořené objednávky během víkendu. V porovnání s běžným pracovním dnem evidujeme nárůst v objemu objednávek někdy o polovinu, ale dokonce až dvojnásobně.

Naší povinností, jak 3PL fulfillmentové firmy je tento nápor zvládnout. Zárukou úspěchu je proto pro nás pokročilá automatizace, IT systém a dostatečné strojní a lidské kapacity.

Celý proces zároveň zrychluje naše vlastní síť denních dopravních linek do zahraničí. Díky nim dokážeme objednávku bezprostředně vyřídit a doručit ji do 24 hodin po celé Evropě.

2. Vánoční sezóna

Tradičně se tato nejdůležitější část sezóny z pohledu maloobchodu a logistiky začíná akcí Black Friday a probíhá až téměř do Štědrého dne. Aktuálně se však její doba trvání prodloužila a její začátek zaznamenáváme již koncem října a během celých dvou následujících měsíců.

Během peaku objemy objednávek rostou přibližně dvojnásob, což v některých případech představuje zátěž pro jakoukoli logistiku. Růst e-commerce zákazníků i objednávek však zaznamenáváme pravidelně každý rok.

Proto během roku pracujeme na vytváření rezerv a dostatečných kapacit, přičemž jsme od září připraveni na tento vánoční nápor zásilek. Během nejvytíženějších částí roku umíme během dne zpracovat či zabalit desítky tisíc zásilek.

Zákazníci si tak díky tomu najdou své dárky pod stromečkem v ten správný čas.

3. Slevové akce

V případě, že chce obchodník podpořit prodejnost oblíbených produktů, tak si pro spotřebitele připraví slevovou akci. Ty výrazně navyšují objemy objednávek, a tak pro logistiku vytvářejí další peak při jejich vyřizování.

Výběr fulfillmentového partnera by měl proto zahrnovat i jeho flexibilitu k objednávkám během roku. Například i prostřednictvím přizpůsobení se při zpracování zásilek při podobné formě podpory prodeje.

Zásilky mohou ze dne na den obsahovat různé poukázky či propagační materiály od e-shopu. Vyšší objem objednávek tak e-commerce prodejce nemusí využívat jen k samotnému prodeji, ale také k propagaci jeho výrobků.

Vzájemná komunikace mezi poskytovatelem fulfillmentové služby a prodejcem dokáže vytíženější období či potřeby klienta výrazně zefektivnit a zjednodušit. Proto mají naši zákazníci možnost využít služeb našich pracovníků, kteří zajistí, aby vše probíhalo rychle a bezproblémově.