Pomoc při expanzi na zahraniční trhy s NK Expand

Mezinárodní e-commerce trh je plný příležitostí a spousta e-shopů proto zahajuje expanzi do zahraničí.

Vstup na nový trh však není jednoduchou záležitostí. Jedná se o běh na dlouhou trať, který vyžaduje pečlivou přípravu. Nákupní chování a preference e-commerce zákazníků se trh od trhu odlišují, a proto je třeba vzít veškeré detaily v potaz a na nich samotnou expanzi e-shopu vystavět.

Expanzi je proto třeba důkladně naplánovat, přičemž nemůžete zapomenout jak na dokonale vyladěnou logistiku, tak na zajištění lokalizace e-shopu, zákaznickou podporu rodilým mluvčím nebo online marketing. Zajištění všeho potřebného však kromě investic do technologií, skladování a dopravy vyžaduje od podniku také dostatečné kapacity zaměstnanců.

Vynaložené úsilí může v konečném důsledku negativně ovlivnit chod podnikání na již zažitém trhu, na jehož rozvoj ztratíte kvůli expanzi drahocenný čas. Spousta podniků se proto obrací na pomoc externích firem, které umí zajistit vše potřebné pro úspěšnou expanzi do zahraničí.

S kompletním řešením logistiky vám pomůžeme ve Fulfillment by FHB Group. Se zbytkem procesu expanze vašeho e-shopu od samého začátku až po dlouhodobou spolupráci si poradí přední čeští odborníci NK Expand, jejichž služby si přiblížíme v tomto článku.

Jednodušší expanze do zahraničí

„Stručně řečeno – pomáháme našim klientům zíkast nové zákazníky v zahraničí. Řeším pro ne celý proces expanze do zahraničí od A do Z,“ uvádí Adéla Kožoušková, marketingová manažerka NK Expand.

Proces expanze je podle ní však velmi komplexní. Přistoupit k němu prostřednictvím marketplaces je sice jednodušší, ve většině případů však nepřináší žádané výsledky. „Největší nevýhodou takového přístupu je ztráta svobody, kterou e-shop má na vlastních stránkách.

Druhá možnost je o něco náročnější, ale se správnou pomocí může být daleko výhodnější. „My e-shopům expandujícím do zahraničí pomáháme přizpůsobit jejich e-shop a web tak, aby zahraničnímu zákazníkovi připadal autentický,“ tvrdí Kožoušková.

NK Expand e-shopům poskytuje analýzu klíčových slov, SEO překlady a lokalizaci e-shopu pro danou zemi, zákaznickou podporu, tvorbu obsahu a online marketing v různých jazycích. K tomu se přidává i analýza trhu či konkurence, právní a administrativní pomoc, případně důvěryhodnostní analýza webu a e-shopu.

Výhodou NK Expand je, že e-shopům umí pomoci s expanzí středních i velkých e-shopů do 16 zemí Evropy; Německa, Rakouska, Maďarska, Rumunska, Polska, Chorvatska, Španělska, Francie, ale i dalších zemí. „Oproti českému e-commerce trhu, který je momentálně poměrně přesycený, tyto země nabízí stále dostatečný potenciál pro rychlý růst e-shopů,“ dodává marketingová manažerka.

„V každé zemi máme marketingové specialisty – rodilé mluvčí, kteří se zaručují o uchopení potenciálu e-shopu díky jeho přizpůsobení cílovým zákazníkům. Jsou země, ve kterých není e-commerce trh tak přesycený jako například v Německu, třeba Slovinsko nebo Bulharsko skýtá potenciál pro rychlý růst. Ale ani v zemích s vysokou konkurencí nehrozí, že bychom e-shop neprotlačili skrze konkurenty,“ přibližuje Adéla Kožoušková.

Bez lokalizace to nejde

Dostat se úspěšně na nový zahraniční trh je bez přizpůsobení obsahu e-shopu kulturním reáliím cílového trhu nemožné. Jako příklad můžeme uvést společnost, která v Česku prodává herní křesla a chce jejich prodej zahájit i na Slovensku.

Z pohledu jazyka by se mohlo zdát, že tam žádný velký rozdíl není, ovšem při bližší analýze se ukázalo, že slovenští zákazníci vyhledávají herní křesla pod úplně jiným vyhledávacím dotazem. Na Slovensku má výraz „herná stolička7krát vyšší hledanost oproti doslovnému překladu „herné kreslo“. Proto je jasné, která verze překladu je v rámci SEO překladu e-shopu pro použití vhodnější.

SEO překlady jsou formou lokalizace e-shopu, která zajistí, že texty na e-shopu obsahují vysoce hledaná klíčová slova a zároveň slova, která cíloví zákazníci – rodilí mluvčí běžně používají,“ vysvětluje Adéla Kožoušková.

SEO překlady e-shopů v NK Expand vyhotovují překladatelé, kteří jsou rodilí mluvčí cílového trhu, což napomáhá úplnému přizpůsobení vašeho e-shopu. Lokalizace e-shopu u NK Expand jde ještě dále, kde na základě celkové analýzy zahraničního trhu také doporučují nejvhodnější platební metodu a preferované způsoby dopravy zboží.

Také je důležité přizpůsobit Obchodní podmínky tamní legislativě. Co je v jedné zemi povoleno, může být ve druhé zakázáno, a proto nemůžete Obchodní podmínky jednoduše přeložit.

Marketing a zákaznická podpora klíčem k zákazníkům

Úspěch při expanzi si však stále ptá něco navíc. Řešením je proto kvalitní online marketing či dokonce zákaznická podpora ve více jazycích.

Služby online marketingu NK Expand zahrnují například správu PPC kampaní, tvorbu textů pro linkbuilding, directmailing, SEO optimalizaci webu ve více jazycích. Díky rodilým mluvčím přímo z cílové země expanze e-shopu působí marketingové kampaně i zákaznická podpora důvěryhodně.

Zákazníci chtějí komunikovat primárně svou rodnou řečí, a proto je nezbytné vyjít jim v tomto ohledu vstříc. „Zákaznická podpora přes telefon, e-mail i live chat, kterou poskytuje náš řádně vyškolený rodilý mluvčí, je v NK Expand samozřejmostí. O celkové činnosti zákaznické podpory jsou naši klienti prostřednictvím průběžných reportů pravidelně informováni,“ přibližuje Adéla Kožoušková.

Z těchto reportů e-shop pozná počet komunikací potřebných k vyřešení problémů svých zahraničních zákazníků, nejčastější způsoby komunikace, často kladené dotazy a podobně.

Do měsíce v zahraničí? Ano!

Připravení a zahájení expanze e-shopu do zahraničí není pro žádný e-shop jednoduchou záležitostí, proto se i délka procesu rozlišuje na základě připravenosti a velikosti podniku. „Je to velmi individuální. Menší a připravený e-shop může do měsíce prodávat,“ konstatuje marketingová manažerka.

Při komplexnější expanzi se proces prodlužuje. Zde rozhoduje, zda je e-shop v procesu expanze na začátku nebo už má prodej v zahraničí částečně rozjetý.

Důležité je, aby bylo vše důkladně připraveno, a teprve poté expanzi zahájit. Uspěchaná expanze není správným rozhodnutím stejně jako připravovat ji bez pomoci odborníků.

NK Expand pomáhá e-shopům expandovat již od roku 2014. Celým procesem expanze vás provedou a zajistí, že se cílový trh nakonec stane dalším domovem vašeho e-shopu.

Komentáře k tomu článku nejsou povoleny.