Podle studií zaměřených na eCommerce, klíčová zjištění, která dokazují důležitost logistiky v rozhodovacím procesu zákazníků nakupujících online, jsou:

  1. Rychlé dodání zboží - až 87 % nakupujících v e-shopech tvrdí, že doba dodání ovlivňuje jejich rozhodnutí opakovaně nakoupit u stejného prodejce
  2. Ochota zaplatit za rychlé dodání více - až 67 % nakupujících by zaplatilo více za možnost dodání zboží ještě v den objednávky
  3. Transparentnost během přepravního procesu - 51 % nakupujících by chtělo vědět co nejvíce informací o aktuálním stavu a poloze jejich objednávky. Navíc až 47 % tvrdilo, že nákup v e-shopu nezopakovalo právě z důvodu nízké transparentnosti o stavu a poloze objednávky z předchozího nákupu.
  4. Nízká chybovost obsahu balíku - 45% kupujících se setkalo se situací, kdy v balíku našli jiné zboží, které si objednali.

Největší výzvou pro e-shopy je schopnost dodat zboží transparentně do několika hodin od objednání s minimální mírou chybovosti. Internetoví prodejci investují do logistických služeb, které již dnes dokážou zákazníkům dodat zboží do 24 hodin. Jedním z největších poskytovatelů logistických služeb, zaměřených také na rychlé dodání zboží, je naše společnost Fulfillment by FHB group. Na Slovensku ve středu Evropy máme plně automatizované logistické centrum o ploše 20 000 m2, díky čemuž dokážeme odbavit
10 000 000 ročně do 220 zemí. Dostupnost a rychlost doručení zboží je zásadní. Pro rychlé doručení využíváme vlastní dopravu - line haul v kombinaci s ověřenými last mile kurýrními firmami, čímž dokážeme dopravit zásilky většinou do 24 hodin.

Využívání technologií v logistických operacích pro ecommerce je nezbytné pro udržení spokojenosti zákazníků. Ve Fulfillment by FHB Group využíváme digitálních identifikátorů v podobě elektronických štítků, které díky svému unikátnímu kódu umožňují elektronické sledování pohybu objednaného zboží při každé změně a manipulaci. Sledování pohybu našich vozidel a sledování pohybu zásilky v last mile doručení při každé změně stavu, také výrazně přispívají k transparentnosti přepravy.

Nízká chybovost je zajištěna systémem práce, kdy se zboží a objednávky během celého procesu skladování, pick&pack a expedice několikrát váží a skenují. Všechno se děje s propojením na informační systém, který odhalí případně odchylky. Výsledkem je téměř nulová chybovost vychystávání objednávek.