Provoz e-shopu v současnosti nemusí probíhat výhradně na vlastním webovém rozhraní. Právě naopak, internetový prostor nabízí řadu vymožeností, jak dostat vaše produkty a podnikání online.
Jednou z možností, jak rozjet e-commerce podnikání je nalistovat své produkty na marketplace. Další alternativou je využít e-commerce platformy, díky kterým si vytvoříte e-shop prostřednictvím šablon během pár minut.
Ať už prodáváte na vlastní stránce, marketplaces nebo jiné e-commerce platformě, stále lze jít s technologiemi dál. Využít lze totiž různé doplňky, které vám usnadňují práci s účetnictvím, logistikou, komunikací se zákazníky, platbami a podobně.
Na takové propojení však musí být důkladně připraven nejen prodejce, ale i poskytovatel doplňkové služby. Nalézt takovou symbiózu však není vždy jednoduché.
Jak fungují e-commerce integrace, co se vyplatí o propojení vědět a na co si při výběru služeb dávat pozor proto blíže přibližujeme v článku.
Propojení začíná s API
V e-commerce se nachází řada služeb, technologii či jiných možností, které pomáhají zlepšovat práci. Mnohé takové možnosti je však třeba propojit také s e-shopem a jeho daty.
To probíhá prostřednictvím API (Application Programming Interface), známé také jako programovací prostředí aplikaci, které pomáhá s integrací mezi platformami. V jednoduchosti, e-shop, který chce outsourcovat logistiku na třetí stranu potřebuje dostat jeho data, do informačního systému poskytovatele fulfillmentu.
Zde se dostává do popředí API, jehož prostřednictvím se importují data z jednoho systému na druhý. To mohou být například údaje o objednávkách, místech doručení, stavech objednávek a mnoho dalších funkcí.
Mezi výhody API tak patří například rozšiřitelnost mezi více aplikacemi, synchronizace dat, ale také například ochrana údajů. Přes API následně funguje propojení i prostřednictvím jiných e-commerce platforem.
Prodejce tak může prodávat prostřednictvím marketplaces, e-commerce platforem a zároveň využívat služeb z prostředí logistiky, účetnictví a podobně. Konkrétní data jsou díky různým doplňkům a pluginům propojena a podnikání funguje bez problémů.
Možnosti e-commerce integrace pro e-shop
Jednou z možností, jak dostat své produkty již k velké škále zákazníků je využití marketplaces. Ty jsou například Amazon, Ebay, Allegro, Kaufland či Alibaba.
Výhodou jsou stálí zákazníci, popularita marketplaces v různých zemích, či jednodušší dostat produkty na zahraniční trhy. Na druhou stranu zákazníci nemusí vědět od koho produkt nakupují, stejně tam je velká konkurence různých prodejců z celého světa.
Další možností jsou e-commerce platformy, jako je například Shopify, WooCommerce, BigCommerce, Shoptet či jiné. Tyto platformy dokážou pomoci s provozem e-shopu, se sledováním dat, přičemž díky různým doplňkům umí bezproblémově propojit různé aplikace.
Takové doplňky mohou být různé, od fulfillmentových společností, přes účetní aplikace, mailingové a komunikační aplikace a mnoho dalších.
E-commerce možnosti jsou obrovské, přičemž existují další platformy, které umí na jednom místě propojit různé prodejní kanály či jiné doplňkové služby. Takové může být například Baselinker, MetaKocka a podobně.
Důležité u takových platform je proto kompatibilita s externími službami, které prodejce bude chtít v budoucnu využívat. Proto pokud například v případě logistiky bude e-shop hledat poskytovatele 3PL služeb, musí v první řadě zjistit, jestli daná firma nabízí integraci is konkrétní e-commerce platformou.
Integrace s e-commerce platformami
Celý proces integrace funguje přes API, kde se prostřednictvím pluginů propojí e-shop s danou platformou a díky aplikaci využívá služeb. V tomto případě se zaměříme na 3PL služby a na příklad, jak probíhá propojení.
Při využívání 3PL firmy musí nejprve u provozovatele zjistit, zda má potřebné pluginy (doplňky) pro integraci s jednotlivými e-commerce platformami. Po zkontrolování se stáhne doplněk, případně vytvoří účet, díky čemuž bude propojení probíhat.
Následně se přes doplněk prostřednictvím API propojí platforma s informačním systémem společnosti fulfillmentu. Data tak dokážou jednoduše proudit z jednoho rozhraní na druhé.
Firma poskytující služby fulfillmentu má přístup k objednávkám, adresním údajům klienta a podobně. O to výhodnější je pro klienta, má-li firma vytvořenou kvalitní klientskou aplikaci.
Na jednom místě si tak může kontrolovat nejen zásoby, ale také objednávky, údaje, dobírky, vratky či mnoho dalších. Celý proces by měl doprovázet přesný návod či pomoc od kvalifikovaných pracovníků.
Integrace a pluginy ve Fulfillment by FHB Group
Být kompatibilní s klienty a více e-commerce platformami je pro nás zásadním bodem, jak zachovat konkurenceschopnost a zároveň si udržet místo lídra na fulfillmentovém trhu ve střední a východní Evropě. Propojit jednotlivé platformy přes API umožňuje náš špičkový informační systém.
Následně nabízíme pluginy a různé doplňky, jak propojit naši aplikaci se systémem e-commerce platformy. Naši klienti tak mají možnost působit na integračních platformách, jako je např. BaseLinker nebo MetaKocka.
Rovněž nabízíme pluginy i na marketplaces a e-commerce platformě, jako je Amazon, Shopify, Shoptet, WooCommerce, Upgates, Prestashop. Ani fakturační aplikace nejsou pro nás cizí, kde nabízíme plugin pro aplikaci SuperFaktúra.
Zkrátka neustále pracujeme na tom, abychom rozšiřovali možnosti pro klienty, kteří mají zájem najít ideální řešení logistiky a přenechat zodpovědnost zkušené fulfillmentové společnosti.