Síť dopravních linek

Fulfillment centrum v Evropě: proč síť dopravních linek rozhoduje

Fulfillmentové společnosti hrají důležitou roli v dodavatelském řetězci a to zejména tím, že zajišťují e-commerce podnikům doručení produktů pro jejich zákazníky co nejefektivnějším způsobem. Logistika je tak důležitá část procesu podnikání e-shopu, přičemž pokud podnik využívá služeb 3PL fulfillmentu, který má vlastní síť dopravních linek, má výraznou výhodu vůči konkurenci.

Vlastní dopravní linky totiž umožňují, mimo jiné, větší kontrolu nad procesem doručování, čehož výsledkem jsou hlavně rychlejší a spolehlivější časy dodání či menší náklady na doručování. Zároveň nabízí více prostoru, jak přizpůsobit logistická řešení k potřebám zákazníků, což umí posunout e-shop opět o krok před konkurencí.

A právě rychlé dodání a spokojenost zákazníků je jeden z hlavních bodů, jak na e-commerce trhu uspět. Výběr partnera na fulfillment je proto důležitý iz pohledu dopravních řešení, jelikož spoléhat se jen na kurýry dokáže výrazně prodloužit doručování do světa, ale také zvýšit náklady na logistiku.

V článku se proto podrobněji podíváme na různé benefity, které přináší vlastní dopravní síť, příklady z praxe, ale také jak šetří náklady či dopady na životní prostředí.

Vlastní doprava předčí kurýry

Jednou z hlavních výhod vycházejících ze spolupráce s fulfillmentovým partnerem, může být jejich vlastní síť dopravních linek. Ty každodenně vyrážejí do více zemí, díky čemuž umožňují zajistit doručení balíků do 24 až 48 hodin od zadání objednávky.

A to se týká doručení například do západní Evropy, ale i do zemí východní Evropy a podobně. Rozhodující je přitom i lokalita fulfillmentového partnera, tedy ve které části Evropy sídlí, zda má přímí přístup k hlavním dálničním uzlům a samozřejmě, kam plánuje e-shop prodávat své produkty.

Díky vlastním dopravním linkám má poskytovatel logistiky výraznější kontrolu nad doručovacím procesem. To se týká například plánování převzetí zboží a následného doručování, řešení tras dopravních linek, ale například i lepší management ve skladu.

Navíc při vlastní dopravě dokáže i fulfillmentová společnost rychleji reagovat na nečekané změny, případně na různá dopravní zpoždění, způsobená například nepříznivým počasím. Tím se doba doručování snižuje, čehož výsledkem je spokojenost zákazníků.

Využívání kurýrů je přitom také jedna z možností, jak vyřešit doručování. Samozřejmě e-shop musí nejprve předat zpracované balíky kurýrní společnosti, které je musí zaregistrovat a přesunout na export.

Následně je kurýr přesune do země doručení na pobočku, kde je tamní dopravci opět musí zpracovat, zaznamenat a až poté doručit zákazníkům. Doručování je tak ve srovnání s fulfillmentem s vlastní dopravou pomalejší, a vzhledem k objemům balíků, které e-shop odesílá, mnohdy i nákladnější.

Dopravní řešení, krok před konkurencí

Vlastní doprava při logistice umí tedy snížit závislost na rozvrhech jiných společností, jako jsou například kurýři. E-shop, který využívá služeb fulfillmentového partnera s vlastní dopravou, má tak konkurenční výhodu na e-commerce trhu.

Vlastní dopravní řešení však přinášejí další výhody. Mezi ně patří například nižší náklady na dopravu, které vycházejí z většího počtu balíků v kombinaci s vlastní dopravou.

Fulfillmentová společnost v průběhu jedné cesty zajistí doručení balíků více e-shopů do různých zemí, přičemž mnohokrát využívají své dopravní linky ke stažení, například vrácených zásilek během zpětné cesty. Tak se šetří nejen náklady při pohledu na balíček, ale zároveň se snižuje uhlíková stopa zásilky.

Jedna obousměrná cesta dopravního prostředku je maximálně využita. Nemluvě o následném trackingu a bezpečnosti zásilky, která je v případě vlastní dopravy daleko lépe zvládnutelná.

Doručení zásilky

E-shop má tak přehled a jistotu, kde se jeho zboží nachází, přičemž je balík přepravován ověřenou společností, a tak se nemusí bát o jeho poškození. Fulfillmentová společnost má rovněž přístup a know-how doručování do více zemí.

V případě plánované expanze e-commerce podniku je tak tento posun daleko pohodlnější, jelikož výběr správného partnera umí rozšířit a otevřít dveře do nových zemí. A to zejména pokud se jedná o poskytovatele s ideální lokalitou v kombinaci s vlastní dopravní sítí.

Výhod vlastní dopravy je proto hned několik, kde ty nejzákladnější jsou:

  1. Větší kontrola nad procesem doručení – může vést ke spolehlivějším a rychlejším dodacím časům.
  2. Schopnost přizpůsobit logistická řešení – lépe vyhovují potřebám jednotlivých zákazníků.
  3. Potenciál úspory nákladů – ve srovnání s využíváním poskytovatelů přepravy třetích stran jde mnohdy o levnější řešení.
  4. Konkurenční výhoda – nabízí více možností a příležitosti větších hráčů na e-commerce trhu, oproti společnostem, bez vlastních dopravních linek.
  5. Schopnost optimalizovat – lepší efektivita a nákladová efektivnost.
  6. Větší svoboda – možnost snížit závislost na poskytovatelích třetích stran a jejich harmonogramech.
  7. Spolehlivost – lepší sledování, monitorování a bezpečnost zboží během tranzitu.
  8. Snazší expanze – větší potenciál rozšířit e-shop a doručovací služby do nových geografických oblastí a na nové trhy.

Doručení zásilek v praxi ve Fulfillment by FHB Group

Jako největší poskytovatel fulfillmentových služeb ve střední a východní Evropě se v první řadě spoléháme na naši síť dopravních linek. Součástí našeho vozového parku jsou různé typy a velikosti vozidel od menších, středních i větších nákladních aut.

Každý den dopravní linky vyrážejí do různých koutů Evropy, díky čemuž zajišťujeme rychlé doručení zpravidla do 24 až 48 hodin od zadání objednávky. V rámci doručování využíváme naší ideální lokalitu přímo ve středu Evropy, přičemž sídlíme u hlavního města Slovenska, v jehož blízkosti jsou přímé dálniční uzly, což ještě značněji zrychluje doručení.

Během pár hodin tak víme od zadání objednávky doručit balík do západní Evropy, například Německa či Francie, ale také na východ, například do Rumunska či Bulharska. Velikosti aut přizpůsobujeme důkladně podle země doručení, ale i počtu objednávek, abychom maximálně využili jednu trasu.

Doručování na poslední míli probíhá následně prostřednictvím relevantních kurýrních společností v daných zemích. Díky kombinaci vlastní dopravy a kurýrů na poslední míli je tak celkový čas balíčku na cestě k zákazníkovi kratší a efektivnější.

Při zpětné cestě naši přepravci většinou přeberou nedoručené nebo vrácené zásilky a přinesou je na naše vratkové pobočky. V praxi naše doručování a dopravní řešení vypadají následovně:

  1. Roztřídění balíků – díky automatizovanému sorteru v kombinaci s balicí linkou jsou balíky prostřednictvím dopravníků rozděleny podle země doručení a kurýrů na poslední míli
  2. Naložení vozidla – roztříděné balíky se uloží do konkrétních vozidel, která každý den vyrážejí do různých zemí Evropy
  3. Přeprava – dopravní linky doručí zásilky do depa kurýrních společností na poslední míli, zpravidla již do 24 hodin od zadání objednávky zákazníkem. Při doručování nabízíme také evropské dobírkové řešení
  4. Doručení na poslední míli – kurýrní společnosti vzápětí doručí zásilky jednotlivým zákazníkům. Díky vysokým objemům u největších kurýrních společností máme výhodné ceny, nejen do Evropy, ale i celého světa
  5. Převzetí vratek – Naši přepravci převezmou nedoručené nebo vrácené zásilky
  6. Příjem na vratkových pobočkách – následně je přinesou na vratkové pobočky, případně na náš hlavní sklad, kde produkty zkontrolujeme, zaznamenáme a řešíme s klientem
  7. Zpracování dobírek dobírky zpracujeme, přeměníme na potřebnou měnu při co nejvýhodnějším kurzu a pošleme klientovi v poměru 1:1 na jeho účet
Komentáře k tomu článku nejsou povoleny.