Lokalita logistického partnera je zásadním bodem, jak dostat balíčky ke koncovým zákazníkům v co nejkratším čase a zároveň při nižších nákladech. Navíc správná lokalita pomáhá otevírat dveře e-commerce podniku k novým zahraničním trhům, čímž se zvyšuje růst a také konkurenceschopnost e-shopu.
Užitek lokace fulfillmentové společnosti se v závěru přenáší i na spotřebitele, pro kterého je zejména rychlost doručení jeden z nejdůležitějších faktorů při nákupu online. To potvrzují i údaje portálu Statista, podle kterých je rychlé doručení největším přesvědčujícím faktorem k nákupu, až pro 59 procent respondentů.
Rychlost doručování však nerozhoduje jen při první objednávce, ale také při dalších. Podle dostupných dat, totiž až 87 procent nakupujících online, upřednostňuje čas doručení při rozhodnutí, zda nakoupí v e-shopu v budoucnu znovu.
Při výběru lokace 3PL společnosti je ovšem rychlost jen jeden z rozhodujících faktorů, proč do dané lokality outsourcovat logistiku. V článku jsme proto připravili šest nejdůležitějších bodů, proč je místo fulfillmentu důležité a jak umí pomoci rozvíjet váš e-commerce podnik.
1. Rozhoduje čas doručení
Jeden z nejaktuálnějších trendů mezi online nakupujícími je doručení do 24 až 48 hodin od zadání objednávky. Delší doba doručování již vytváří nespokojenost u zákazníků, čímž při dalším nákupu zvolí konkurenci, která je v e-commerce prostředí obrovská.
Logistika proto musí fungovat rychle a efektivně, avšak i když vyřizování zásilek funguje ve skladu rychle, nemusí to vždy stačit. Pokud je třeba doručit zásilku ze západní do východní Evropy, čas potřebný pro přesun balíku se výrazně zvyšuje.
Vhodnou lokalitou, například ve středu Evropy přitom můžete zajistit rychlé doručování ať už na západ nebo východ Evropy. A to ještě výrazněji, má-li společnost vlastní dopravní linky, které každý den vyrážejí do různých koutů Evropy.
2. Pomáhá snižovat náklady
Čím je cesta balíku delší, tím je cena přepravy vyšší. S tím musí počítat každý e-shop a přepravce, avšak to neznamená, že náklady na doručování nelze snižovat.
Některá fulfillmentová centra, fungují ve více zemích, právě z důvodu přepravních nákladů. Jiné zase fungují v rámci vhodné lokality, tedy, pokud působí v celé Evropě, tak ideálně v jejím středu.
K různým zemím mají proto poměrně vyrovnanou cestu, přičemž e-shop, který chce prodávat po celé Evropě, může na základě lokace těžit z nižších nákladů. Navíc, při doručování po Evropě se opět při snižování výdajů dostávají do popředí vlastní dopravní linky společnosti, které mají díky lokalitě naplánované každodenní cesty do různých zemí.
Tak nemusí spoléhat pouze na kurýrní společnosti a jejich služby využívají v případech doručení na poslední míli nebo při doručování po celém světě. Náklady na dopravu jsou tak nižší, a to díky velkým objemům balíků a pravidelným kratším cestám, z důvodu vhodné lokace.
3. Otevírá bránu expanzi
Pokud vám roste e-shop rychlým tempem a potřebujete outsourcovat logistiku, zamyslete se před rozhodnutím, na jakých trzích chcete v budoucnu působit. Lokalita fulfillmentového partnera může být proto klíčovým faktorem, jak se snáze dostat na nové trhy.
Berte při rozhodování proto ohled na to, kde je 3PL společnost lokalizována a na jaké trhy má dosah. Díky tomu se v budoucnu ušetříte od komplikací a zpomalení růstu vašeho e-shopu, popřípadě od nutnosti hledat nového poskytovatele fulfillmentu.
4. Dosah k zemím s velkou populací
Větší země automaticky značí větší počet potencionálních zákazníků. Pokud se chcete zaměřit na lidnatější země, které jsou ekonomicky a také populací silnější, tak je třeba se obrátit na partnera, který má k těmto zemím přístup.
I díky tomu umíte nabídnout například rychlé doručení již následující den, případně jiné benefity pro online zákazníky. Bližší lokalita k větším zemím v závěru přinese ovoce i během sezónních peaků, kdy je tlak na logistiku nejvyšší a díky kratšímu času, potřebnému k doručení, lze předejít zbytečným prodlevám.
5. Jednodušší management vratek
Ať chcete nebo ne, při prodávání online musíte počítat s určitým procentem zboží, které zákazníci vrátí zpět. K zajištění spokojenosti zákazníků a také kvůli tomu, aby u vás nakoupili, musí být vrácení zboží co nejjednodušší pro spotřebitele.
Pokud ovšem zákazník musí poslat produkt do daleké země, může se stát, že si raději produkt vůbec nezakoupí a půjde nakoupit do jiného e-shopu. Důraz na lokalitu fulfillmentového partnera je iz tohoto důvodu velmi důležitá, jelikož šetří náklady, čas i starosti s vyřizováním vratek.
Navíc mnoho fulfillmentových center má po Evropě vlastní vratkové pobočky, což se opět projeví i na spokojenosti zákazníků. Dokonce společnosti, které mají vlastní dopravní linky, po doručování přeberou u kurýrů vrácené zboží a přinesou v rámci zpáteční cesty zpět do skladu.
6. Udržitelnost a nižší uhlíková stopa
Dnešní zákazníci jsou si stále více vědomi dopadů jejich nákupu či vlivem společností na životní prostředí. I to je jeden z důvodů, proč častěji hledají ekologičtější možnosti, případně způsoby, jak snížit uhlíkovou stopu zásilky.
Výběrem správné lokality, tak šetří nejen čas a náklady, ale při kratších cestách, se snižuje zátěž i na životní prostředí. V kombinaci se zelenším procesem 3PL společnosti jde o skvělé řešení, jak získat širší skupinu nakupujících.
Ideální lokalita Fulfillment by FHB Group v centru Evropy
Společnost Fulfillment by FHB Group pomáhá e-commerce klientům s logistikou již více než 15 let. Sklady jsou lokalizovány ve středu Evropy u hlavního města Slovenska.
Lokalita společnosti tak vytváří most mezi východní a západní Evropou, díky čemuž mohou klienti rychle, bezvadně a efektivně prodávat své výrobky například z Portugalska do Rumunska či dokonce kdekoli ve světě.
Výhodnou lokalitu doplňují vlastní dopravní linky, které každý den vyrážejí do různých koutů Evropy a tak snižují dobu doručení či náklady. Při doručování na poslední míli se o zásilky postarají relevantní kurýrní společnosti, kde díky vysokým objemům jsou dohodnuty výhodné ceny.
Velkou výhodou Fulfillment by FHB je kompletní management vratek, kde jsou vrácené zásilky podrobně zpracovány v hlavním skladu nebo na vratkových pobočkách.